Advies op Klantbeleving (Customer Excellence)

Customer Excellence is de perceptie die de klant heeft van alle interacties gedurende de hele klantreis en in alle kanalen. Hierbij zijn unieke service en consistentie dé sleutelwoorden. Unieke Service gaat over de ambitie op identiteit, het onderscheidend vermogen en unieke signatuur van een organisatie.

Met Customer Excellence, het centraal stellen van de klant, kunnen bedrijven het verschil maken. Het is hierbij van belang om loyale klanten te creëren waarbij de klantverwachting overtroffen wordt. Dit wordt op een dusdanige manier vormgegeven dat het bedrijf ook winstgevender wordt. Echter het gaat nog verder dan loyaliteit alleen. Het gaat erom dat klanten het bedrijf daadwerkelijk gaan promoten.

Hoe Customer Excellence bereiken? Het is van belang dat organisaties klanten daadwerkelijk als uitgangspunt willen hanteren voor de wijze van sturing, inrichting en continu verbeteren van hun klant tot klantprocessen.

Consistentie betreft de hoge mate van betrouwbaarheid van dienstverlening, zoals kwaliteit, snelheid en de bereikbaarheid van de klantenservice.

Neem gerust contact op voor meer details. Graag geven we u meer uitleg over Customer Excellence